Zaprzyjaźnij się z EBOKIEM

Jeden z większych „dramatów”, jaki może Ci się przytrafić, to odłączenie prądu i zaplombowanie licznika prądu w związku z nieopłaconym na czas rachunkiem! Jest jednak prosty sposób, aby tego uniknąć...

Nie ma już chyba firmy dostarczającej usługi grzewcze, telekomunikacyjne, wodociągowo- kanalizacyjne czy energetyczne, która by nie prowadziła Elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Jeśli jeszcze nie korzystasz z usług takiego elektronicznego biura, najwyższy czas przestawić się na nowoczesność, wygodę i ekologię.

Posiadanie własnego konta w takim biurze daje całe mnóstwo korzyści Tobie, dostawcy i… środowisku. Zacznijmy od tego, na czym polega posiadanie konta w EBOK. Konto takie pozwala Ci zobaczyć w internecie – w specjalnym miejscu, do którego dostęp strzeże hasło znane wyłącznie Tobie – wszystkie swoje rachunki obecne i z przeszłości, a także wgląd we wszystkie inne ważne dokumenty. Na bieżąco możesz śledzić zużycie ciepła, prądu czy wody (i, oczywiście, wyciągać wnioski z takiej analizy). Jeśli nie rozumiesz kwoty, która pojawia się na rachunku, nie musisz fatygować się do punktu obsługi klienta, ani nigdzie dzwonić, ale po prostu napisać do biura lub porozmawiać na czacie. Do niemal wszystkich funkcjonalności masz dostęp 24 godziny na dobę (może z wyjątkiem czatu, który i tak nie zawsze jest oferowany przez wszystkie firmy) z dowolnego urządzenia, które ma dostęp do internetu.

Faktury za prąd czy wodę trafiają wprost na twoje elektroniczne konto, a więc nigdy się nie zagubią wśród papierzysk i starych gazet w domu ani nie zawieruszą po drodze, jeśli wysyłane byłyby tradycyjną pocztą. Z kolei, kiedy już dotrą do domu i chciałbyś lub chciałabyś je przechowywać – nie masz konieczności ani potrzeby zapewnienia im miejsca w segregatorze. De facto segregator staje się przeżytkiem.

Dla zapominalskich płatników serwis taki ma tę wielką zaletę, że nie pozwoli Ci już nigdy przeoczyć terminu płatności kolejnej faktury, a zatem nigdy już nie będziesz ryzykować, że zapomnisz o terminie płatności, co może skutkować zawieszeniem dostaw prądu czy gazu.

Na koniec równie ważny argument: posługiwanie się elektronicznym kontem w EBOK-u to wspaniały gest wobec natury: dostawca nie musi drukować na papierze faktur i korespondencji, nie musi ich kopertować, wysyłać pocztą, poczta nie musi zużywać paliwa na transport, zajmować miejsca na ogrzewany magazyn. Prosta rezygnacja z faktur, jeśli dokonana będzie masowo – oznacza gigantyczne oszczędności zasobów takich jak paliwo, woda i prąd oraz wymierną redukcję emisji dwutlenku węgla. Przede wszystkim zaś nie wymaga papieru, a zatem wprost przyczynia się do ratowania lasów. Poza tym, na sam koniec procesu, zmniejsza ilość odpadów, bo przecież rachunek po przeczytaniu i opłaceniu bardzo często ląduje wprost w koszu.

Posiadanie własnego konta w EBOK-u może być też frajdą: niektóre aplikacje oferowane przez dostawców usług i zasobów oferują możliwość personalizacji swojego konta: klienci mogą dostosować pulpit aplikacji tak, aby bezpośrednio ze strony głównej zobaczyć saldo, zużycie pakietów, mediów czy poznać status płatności. Ponadto użytkownik takiego konta może skorzystać z powiadomień push lub email np. o zbliżającym się terminie płatności. Większość EBOK-ów umożliwia ponadto dokonywanie płatności kilkoma klikami – dzięki integracji z jedną z dostępnych platform płatniczych.

Obczaj najprzydatniejsze eboki: